جهان, مقالات

آشکار شدن هویت نقاش برجسته اروپا پس از ۷۰۰ سال

0 2

تبلیغات بنری

به گفته اقتصاددان ایران ؛ برای بیش از پنج قرن ، هویت یکی از برجسته ترین نقاشان بیزانس ، که با افزودن تجلی انسانی به هنر ارتدکس مقدس ، تأثیر عمیقی داشته است ، ناشناخته بود.

این هنرمند که به طور سنتی به عنوان “مانوئل پانسینونوس” شناخته می شد ، یک معاصر با جوتو ، پدر نقاشی غربی در قرن چهاردهم بود و در هنر غربی در یک سنت کاملاً متفاوت و کمتر شناخته شده در هنر غربی به همان اندازه تأثیرگذار بود.

با این حال ، هیچ اطلاعاتی در مورد زندگی وی وجود ندارد. محققان اکنون بر این باورند که Panselinus یک نام مستعار است که به تدریج نام واقعی او را جایگزین کرد و احتمالاً نام واقعی او Javannis Astrapas بود ، از شهر Nasaloniki در شمال یونان.

هنر بیزانس روی دیوارهای یونانی ، صربستان و سایر کلیساهای ارتدکس به دلیل فرمالیسم صریح ، مقدسین ، با چهره های عصبانی ، کوه های شبه کابالت و مسکن ها متمایز است.

آثار منتسب به پانلیننوس از اواخر سیزدهم و اوایل قرن چهاردهم به عنوان بهترین آثار تولید شده در امپراتوری بیزانس شناخته شده اند.

امپراتوری از سقوط رم تا فتح قسطنطنیه توسط عثمانی ها در سال 6 میلادی ادامه داشت.

مورخان هنر مدتهاست که اعتقاد دارند که نام پانسلینوس ، که به معنای “ماه کامل” به زبان یونانی است ، ممکن است نام مستعار عضو دانشکده نقاشی مقدونی مستقر در تسالونیکی باشد.

تحقیقات اخیر توسط یک راهب و محقق زبانی یونانی نشان می دهد که پنسلینس احتمالاً همان Astrapas است.

کریستینا سوتراکلو ، حقوقی ، توانسته است نامه های موجود در نسخه خطی منتسب به آستراپاس را به حروف موجود در نقاشی های یک کلیسا در یونان شمالی ، معروف به بهترین کار پسیننوس مطابقت دهد.

پاستور کوزماس سیمونوپوتریت ، مدیر سابق انجمن نظارت بر خودمختار کوه آتوس ، می گوید تحقیقات سوتراكلو و تحقیقات وی به وضوح نشان می دهد كه هویت واقعی پانسلینوس چه كسی بوده است.

وی گفت: “Panselinus یک فرد واقعی بود و این فقط یک نام مستعار برای خوانیس آستراپاس بود.”

پنسلینوس و هموطنانش در رنسانس هنر ارتدوکس شرکت داشتند که اشکال و تکنیک های ارثی را که از دوران باستان به ارث رسیده بودند ، احیا می کردند. در این زمان ، چهره ها انسانی تر شدند و توجه بیشتر به انسان تبدیل شد.

کشیش آستراپاس را به عنوان یک نقاش “بسیار با استعداد با دانش گسترده” توصیف کرد که توانست دنیای کلاسیک را با معنویت ارتدکس بیزانس ترکیب کند. وی افزود: “این صفات آثار او را در سراسر جهان منحصر به فرد کرده است.”

هنرمندان در آن زمان به ندرت آثار خود را امضا می کردند ، اما امضاهای اعضای خانواده Astrapas وجود دارد. با این حال ، هیچ کاری با امضای Pensialinus یافت نشده است.

پاستور كوزماس می گوید تحقیقات اولیه نشان داده است كه آستراپاس كسی است كه نسخه خطی را كه به عنوان كدكس ماركسی شناخته می شود ، نوشته و نشان داده است. این نسخه خطی یونانی به موضوعاتی مانند نجوم و تئوری موسیقی می پردازد.

یکی از تصاویر این نسخه “ماه کامل” است که نشانه اصلی محققان برای اتصال نام با Astrapas بوده است.

یکی از مشکلات این تحقیق ، ممنوعیت زنان برای ورود به کوه Atus برای بیش از هزار سال است. کوه آتوس ، یکی از مقدس ترین مکان های مسیحی در کلیسای ارتدکس شرقی ، در جزیره ای در شمال یونان واقع شده است.

با توجه به ممنوعیت ورود زنان به کوه آتوس ، خانم سوتراکلو مجبور شد بر اساس عکس ها نقاشی های کلیسای Proteaton را مطالعه کند.

وی گفت: “بررسی این نقاشی ها بسیار دشوار بود زیرا نوشته های روی دیوارها با حروف بزرگ و قالب سنتی بودند و نقاشان سعی کرده اند سبک شخصی خود را پنهان کنند.”

اولین سرنخ او از نامه یونانی (معادل حرف F. به زبان انگلیسی) بدست آمد. وی افزود: “هنگامی که شباهت به این نامه ها فاش شد ، کد نوشتن شکسته شد و کار بسیار ساده تر بود.”

کشیش کوزماس ، که در کوه آتوس خدمت می کند ، می گوید علاقه وی به حل این معما از حضور روزانه کلیسای Proteaton ناشی می شود.

تبلیغات بنری

منبع : خبرگزاری iraneconomist

در باره نویسنده / 

تانیا

ارسال پاسخ

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید

لینک های مفید

درباره ما

مجله اینترنتی تانیا یکی از منابع معتبر و جامع در عرصه اطلاع‌رسانی و آموزش در زمینه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و علمی به شمار می‌آید. این مجله با هدف ارتقاء آگاهی عمومی و ارائه محتوای با کیفیت، به انتشار مقالات، تحلیل‌ها و بررسی‌های کارشناسی می‌پردازد. تانیا با بهره‌ گیری از نویسندگان متخصص و پژوهشگران برجسته، محتوای خود را به‌ روز و جذاب نگه‌ داشته و فضایی مناسب برای تبادل نظر و اندیشه‌ های نو فراهم آورده است.